* 4 övningar (varje vecka nya övningar som utmanar HELA kroppen!)
* 4 minuter
* 4 ggr/ vecka (minst)
* 4 veckor (att börja med)
Kom igen! ALLA har 4 minuter! Kööör bara! Utmana dina kollegor/ vänner/ familjemedlemmar! Sätt igång RÖRELSEN!

fredag 17 augusti 2012

Motivation?


Har ni kört tabatan idag? Om inte- SÄG INTE att ni inte har tid- 4 minuter HAR man! Jag hör ofta folk som säger att de inte har motivation; "Jag skaaa börja träna...SEN när jag får motivation....." Tänk om motivationen inte kommer? Tänk om den kommer först när man BÖRJAR göra något? Jag tror det är så iallafall!  Planera in dina 4 minuter och sen KÖÖÖR dem. Gör det NU! Du kan avstå 4 minuter vid datorn (eller kör med mig på filmen!) Själv tar jag en kopp kaffe på morgonen sen gör jag Tabatan- klart, färdig, done, NÖJD! Faktiskt hela dagen. Bara tanken "jag HAR tränat" gör mig nöjdare och mer motiverad.
"Det man inte har planerat- det HAR man planerat...att INTE göra!"
Tips! För att variera veckans övningar kan du istället för att köra samma övning 2 gånger på raken, göra alla 4 i rad i 2 varv eller byta ordningen på dem nu när du kan övningarna! De största muskelgrupperna är inblandade i dessa övningar, så hela kroppen får sig en "kick" (även hjärnan!)  Skriv gärna hur det går för dig!  (På onsdag kommer det nya för vecka 2!)     TJA-BA-TA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar