* 4 övningar (varje vecka nya övningar som utmanar HELA kroppen!)
* 4 minuter
* 4 ggr/ vecka (minst)
* 4 veckor (att börja med)
Kom igen! ALLA har 4 minuter! Kööör bara! Utmana dina kollegor/ vänner/ familjemedlemmar! Sätt igång RÖRELSEN!

onsdag 22 augusti 2012

Övningar vecka 2 + film

Hoppas första veckan fungerat bra och att ni fått till era FYRA pass (eller fler.?) NU ÄR DU IGÅNG, GRATTIS!  Nu kommer fyra nya övningar för vecka 2. Liksom förra veckan är övningarna valda för att de blandar in så många muskler i kroppen som möjligt, samtidigt. Därav den höga intensiteten och "jobbigheten" trots ringa 4 minuter. MEN du MÅSTE ta i så mycket du kan i 20 sekunder! Annars har det sämre effekt. Anpassa övningarna så de passar Dig- de går att göra lättare/ svårare, men se till att du tar ut dig på 20 sekunder!
Denna gång gör vi de fyra övningarna direkt efter varandra i två varv. KÖÖÖÖR!

20 sek sprattelgubbe
10 sek vila
20 sek krabba
10 sek vila
20 sek knäböjsgung+ tuckhopp
10 sek vila
20 sek  planka
10 sek vila   osv ... 2 varv = 4 minuter

1. Sprattelgubbe/ "jumping jacks"
2. Krabba med hand/ tå nudd (eller knä-nudd)







3. Knäböjs-gung med upphopp (tuckhopp) tre gung + ett upphopp



4.Planka med armsträck framåt (eller bara planka .........)



2 kommentarer:

  1. Haha... försök att INTE vrida dig så mycket som jag gör på plankan- håll dig så rak som möjligt! Blev lite full i skratt när jag såg mig själv-bara trodde jag var så proffsig och så ser jag ut som en mask hahahah. Men köör ändå! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ohh vad bra att du la upp en film igen :)
    Då har jag ju sällskap på mornarna när jag tränar....men det var bra mkt tuffare den här gången ;-) Heja, heja!!

    SvaraRadera