* 4 övningar (varje vecka nya övningar som utmanar HELA kroppen!)
* 4 minuter
* 4 ggr/ vecka (minst)
* 4 veckor (att börja med)
Kom igen! ALLA har 4 minuter! Kööör bara! Utmana dina kollegor/ vänner/ familjemedlemmar! Sätt igång RÖRELSEN!

onsdag 15 augusti 2012

Övningar vecka 1- Vad gör vi? Nu KÖÖÖÖR vi!

Tabata kan man göra med egentligen vilken träning som helst, men för att göra det så enkelt som möjligt så börjar vi med "gamla hederliga" övningar som de flesta känner igen.
 
1. Knäböj
2. Dips mot stol
3. Utfall
4. Armhävning (på knä om du är ovan..)
 
Mitt tips är att köra samma övning två gånger direkt efter varandra så här:
 
20 sek knäböj
10 sek vila
20 sek knäböj
10 sek vila  
20 sek dips
10 sek vila
20 sek dips  osv....
 
Du ska TA i det värsta du kan UTAN att fuska med övningarna, men träna på Din egen nivå!
 
  • För att slippa ha koll på tiden  så ladda ner en TABATA-app gratis till Iphone eller android. 
  • Eller så kan du ladda hem någon av dessa Tabata mp3-filer med musik/rytm till som jag gillar:Tabata mp3-musikfiler (Den som är på filmen och som jag oftast använder är Tabata intervals- Dellish )
 
Tänk inte för mycket. KÖÖÖR bara. Var det för enkelt kan du ju köra ett varv till= 8 min... Själv kör jag varje morgon. Fy tusan vad nöjd jag blir med mig själv. Gladare liksom. Och vad är 4 minuter, det orkar ju vem som helst! LYCKA TILL!

2 kommentarer:

  1. Visa Thomas när vi kom hem.
    4 minuter ska vi väl klara av....även med en ganska fulltecknad kalender.
    NU kööör vi.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra KÖÖÖR hårt! Jobbigare än man tror! Liiiite men ofta är effektivare än man anar!

      Radera