* 4 övningar (varje vecka nya övningar som utmanar HELA kroppen!)
* 4 minuter
* 4 ggr/ vecka (minst)
* 4 veckor (att börja med)
Kom igen! ALLA har 4 minuter! Kööör bara! Utmana dina kollegor/ vänner/ familjemedlemmar! Sätt igång RÖRELSEN!

torsdag 16 augusti 2012

Vecka 1- övningarna på film!

Hur går det med utmaningen? FYRA minuter ÄR ju inte omöjligt att klämma in. MEN det kan göra stor skillnad på sikt! Idag har flera av mina kära kollegor på Norra skolan som antagit utmaningen haft träningsvärk sedan premiärpasset igår-HÄRLIGT!  Några har också undrat lite om övningarna. Därför körde jag själv ett pass och spelade in så ni kan se exakt hur övningarna går till, och kanske ta Tabatan ihop med mig?! (OM ni tycker jag ser seg ut så beror det på att jag fick köra om tre gånger för kameran krånglade hahaha. Det betyder att OM du tycker det är för lätt så kan du ju köra fler gånger. MEN kanske har du inte tagit i ordentligt första gången då...Jag var rejält trött efter tredje varvet..)
Anpassa övningarna efter Din egen förmåga- det går att göra dem tyngre/ lättare men det ska kännas som om man nästan inte orkar mer när de 20 sekunderna börjar ta slut. KÖÖÖÖR!
HÄR finns Tabata-mp3-filen som jag använder på filmen!

6 kommentarer:

  1. Klart jag hänger på, men jag hoppar web cam

    SvaraRadera
  2. Kuuul Daggan! Du behöver INTE filma hahaha! Jag ville bara visa tydligt hur övningarna går till... Fått flera frågor om det.. Allt är inte så självklart som man kan tro! Lycka till! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Det bästa med att filma sig är att se vad man gör rätt och feeeel...Försök att INTE ha huvudet ner i backen vid armhävningarna!Ser ur som om jag försöker beta gräs hahaha. Var väl för trött efter tre misslyckade inspelningsförsök.. som bortförklaring.... KÖÖÖr hårt!

    SvaraRadera
  4. Haha Petra, det där försökte min sjukgymnast ta kål på mig med. Han trodde det var bra träning efter en surfskada. Men icke... det blev sängläge 2 dygn :(
    Kul å se dig igen och lycka till! Det ska väl inte vara så svårt att få svenska (och norska folket) att lyfta på arslet 16 min i veckan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha....ja man måste anpassa övningarna eftersyn egen förmåga och hälsa. Känns en övning helt fel får man göra om den så det känns bra, MEN jobbigt ska det vara! Tack för din kommentar!

      Radera
  5. Det var kul att prova! Ludde

    SvaraRadera